joomla templates top joomla templates template joomla

VARMT VÄLKOMMEN TILL VÅRA TRÄNINGAR!

NEDAN HITTAR DU AKTUELLA TRÄNINGSUPPLÄGG FÖR MÅNDAGAR, TISDAGAR, TORSDAGAR, LÖRDAGAR och SÖNDAGAR:


Måndagar:  Styrketräning i Parkskolans Gymnasiksal. Kl 18:00-19:00.
Startdatum för hösten 2017: 9 oktober (hallen är bokad t.o.m. 26 februari).

---
Tisdagar:  (Löpning: distans- eller intervallträning). Kl 18:00 från Pan-stugan i Åhus. 
Intervallerna passar alla och kan justeras efter nivå. Vi börjar med att utnyttja ljuset de första kvällarna och springer på gräset och/eller grusvägarna på skjutfältet. Passen är planerade så att det generellt är något mindre effektiv intervalltid i början av perioden, då en del tävlar lite mer här medan andra kanske kommer igång med kontinuerlig intervallträning nu och då kan det vara smart att börja lite försiktigt.
Vi samlas som vanligt för avlöpning från stugan kl 18:00 och värmer upp tillsammans. För de som vill kör vi en kortare löpskolningsdel och sedan lite tid för att springa ur sig lite innan själva intervallstarten. För dig som vill komma direkt till intervallerna startar dem 18:25 (vid startplatsen för campingslingan).
Tre av intervallpassen (rödmarkerade) är en utveckling av samma pass, dvs. det blir ett litet snäpp mindre vila för varje tillfälle, men förhoppningsvis ska du klara av att hålla ungefär samma fart. Tanken med detta är att "lura" och utmana hjärnan, för det är oftast den som sätter begränsningarna för din prestation (ref till Christian Fröyd). 
Två av passen inleds med ett antal kortare intervaller i högre fart (men inte helt max) för att sedan gå över i längre intervaller i lägre fart (tröskelfart). Tanken här är att de kortare blir en sorts styrketräning för musklerna och ett sätt att utveckla löpsteget. Tänk därför på att hålla uppe ett så bra steg som möjligt och att värma upp lite extra noggrant till dessa pass.

Intervallprogram:
22-aug 6-8 * 3 min, 1 min vila 18-24 min. Skjutfältet gräs/grus.
29-aug Stege, 3-4*(3-2-1), 1 min vila mellan alla intervaller. Intervalltid: 18-24 min. Skjutfältet gräs/grus.
05-sep 3 set á 4*2 min, 1 min vila mellan intervaller, 3 min mellan set. Intervalltid: 24 min. Elljusspåret+röda slingan.
12-sep 4-5 set á (45s/15s, 90s/30s,3min/1min). Intervalltid: 21 - 26,5 min. Elljusspåret+röda slingan.
19-sep Stege, 3-4*(3-2-1), 1 min vila mellan alla intervaller. Intervalltid: 24 min. Elljusspåret+röda slingan.
26-sep (6*30 s )+ 4-6*(4min/1 min vila). Intervalltid: 18-24min. Elljusspåret.
03-okt 2 set á 6*2 min, 1 min vila mellan intervaller, 3 min mellan set. Intervalltid: 24 min. Elljusspåret.
10-okt 6-8*3 min, 1 min vila. Intervalltid: Ca 20-25 min. Elljusspåret.
17-okt (10*150m inkl backe, ca 1min vila) + 3-5 * 5min, 2 min vila. Intervalltid: 19-27 min. Elljusspåret.
24-okt 2 set á 6*2 min, 45 s vila mellan intervaller, 3 min mellan set. Intervalltid: 24 min. Elljusspåret.

---
Onsdagar:  Löpning med Kristianstad Löpargrupp. 
Varje onsdag året runt arrangeras intervallträning med Kristianstad LöpargruppLäs mer under fliken "Löpning" >> "Kristianstad Löpargrupp".

---
Torsdagar:  (orientering). På olika platser/kartor varje vecka.
Fr.o.m. januari 2017 arrangeras orienteringsträning på torsdagarna med Orienteringscentrum Kristianstad (OCK). Vi samlas på olika platser runt omkring Kristianstad och Åhus - och varje träning har ett särskilt syfte. En träning som passar alla, från nybörjare till elit. Det finns Vit och Gul bana samt en svårare teknikbana. 
Följande gäller kring torsdagens orienteringsträning: Senast på tisdagen kommer detaljerad information ut på hemsidan. Anmälan ska ske senast på onsdagskvällen. Information om varje torsdagsträning står i enskild nyhet på hemsidan.

Program hösten 2017:
24/8: Rinkaby Skjutfält. Samling Pan-stugan. 
31/8: Äspet
7/9: Gropahålet

Resterande del av höstprogrammet kommer att publiceras inom kort.

Fredagar:  Simning i Tivolibadet.
På fredagar 15.30-16.30

---
Lördagar 2017/2018: Distansträning i skog. På olika platser.
Startar i november. Program publiceras senare.

---
Söndagar 2017/2018: Backpass eller vanlig löpträning. På Balsberget.
Startdatum publiceras senare.


Söndagar: (orientering Vintercupen)
Program för 2017/2018 publiceras i november. Start i december.

För resultat 2016/2017, se nedan:

 Datum  Arrangör  Plats Anmälan/resultat
Sö 4 dec -16  Hässleholms OK  Hässleholm City  Eventor - 44 st
Sö 11 dec  FK Göingarna  Sporrakulla  Eventor - 72 st
Sö 18 dec  Härlövs IF  Åkeboda  Eventor - 77 st
Må 26 dec  OK Pan-Kristianstad  Kronoskogen, Åhus  Eventor - 166 st
Sö 8 jan -17  OK Pan-Kristianstad  Äspet-Yngsjö  Eventor - 109 st
Sö 15 jan  FK Göingarna  Immeln  Eventor - 75 st
Sö 22 jan  OK Pan-Kristianstad  Balsberget  Eventor - 90 st
Sö 29 jan  FK Göingarna  Tågaröd, Stugan  Eventor - 50 st
Sö 5 feb  Hässleholms OK  Sjunkaröd, Fjärlöv  Eventor - 93 st
Sö 12 feb  OK Pan-Kristianstad  Rinkaby skjutfält/Åhus N  Eventor
Sö 19 feb  FK Åsen  Stackedala  Eventor
Sö 26 feb  Härlövs IF  Uddarp  Eventor

Mer info finns HÄR




Kontakt

Fäladsgatan 6
291 59 Kristianstad
epost: kansli(at)pan-kristianstad.nu
tel.: 044-12 96 35