joomla templates top joomla templates template joomla

Träna med Kristianstad Löpargrupp!

I februari 2013 tog Pan-Kristianstad initiativet och bildade Kristianstad Löpargrupp. En grupp som vänder sig till alla som har ett intresse för konditionsträning i allmänhet och löpträning i synnerhet. Du hittar Kristianstad Löpargrupp på Facebook via denna LÄNK

Gemensam intervallträning på onsdagar kl 18:30!

Ett träningspass som kommer åter varje vecka är det populära intervallpasset. Detta pass är alltid välbesökt och uppskattat. Det har visat sig fungera alldeles utmärkt att träna intervaller tillsammans i grupp. Många är vi som ser intervallöpning som ett kämpigt pass att genomföra på egen hand. I löpargruppen har intervallpasset förvandlats till ett utmanande och samtidigt riktigt roligt kvalitetspass, där gemenskapen och den sociala biten bidrar till en lustfylld löparupplevelse.

Alla kan vara med och är välkomna på detta träningspass, oavsett vilket tempo man håller (du behöver alltså inte vara medlem i Pan-Kristianstad för att vara med på onsdagarna)! Genom särskilda upplägg ser vi till att gruppen hålls samlad, oavsett om man är snabb eller långsam. Onsdagens intervallpass leds för det mesta av en instruktör och efter gemensam uppvärmning gör vi en del löpskolningsövningar innan själva intervallpasset drar igång.

Vi utgår från ICA Maxi Kristianstad. Alltid samma tid:  Kl 18:30 på onsdagar!  - Ses där!

Medlemskapet i Kristianstad Löpargrupp är gratis - och som medlem får du en del förmåner och specialerbjudanden skickade till dig ca 6 ggr per år. Läs mer om
löpargruppens samarbetspartners och dina förmåner under intervallprogrammet nedan.

 ***

Kommande intervallprogram (uppdateras kontinuerligt månad för månad):

Juni 2017:
7/6: Vågen 7 x (2-1 minuter) med en minuts vila. Tivoliparken
14/6: 
Varierad stege 3-2-1-1-2-3-3-2-1 plus 2 x 1 minut. En minuts vila. Hammarsjön
21/6: 
10 x 2 minuter. En minuts vila. Tivoliparken
28/6: 
Mustafa Mohamed-intervaller 6 x ( 75-60-45 sekunder) med en minuts vila. Hammarsjön.

Maj 2017:
3/5:
3 x (3-2-1-1 minuter) med en minuts vila. Totalt 21 minuter. Hammarsjön
10/5:
6 x 2 plus 6 X 1 minuter, 1 minuts vila, avslutande 6 x 30 sekunder med 30 sekunders vila. Tivoliparken
17/5:
Fyra set: 2-3, 2-3, 2-3, 2-3 minuter, avslutande 1+1. En minuts vila. Hammarsjön
24/5:
Sex set: 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1 minuter. En minuts vila. Avslutande 2x30sek med 30 sekunders vila. Tivoliparken
31/5:
15 x 1 minutersintervaller, en minuts vila med avslutande 2 x 30 sekunder. Hammarsjön

April 2017:
 
5/4: 2-2-1 minuter x fyra set. 1 minuts vila mellan varje intervall. Totalt 20 minuters intervalltid. Hammarsjön
12/4: Mustafa Mohamed-intervaller 6 x (75-60-45 sekunder). En minuts vila. Tivoliparken
19/4: 3000 meter på Kristianstad IP. Nu är det dags igen för 3000m-testet som vi kör en gång på våren och en gång på hösten.
26/4: 5 x 2 minuter plus 10 x 1 minut. En minuts vila. Totalt 20 minuter. I Tivoliparken.

Mars 2017:
1/3: 10 x 1 minut. En minuts vila. Plus 10 x 30 sekunder. Trettio sekunders vila. I Tivoliparken.
8/3: Pyramiden. 1-1-1-2-2-2-3-2-2-2-1-1-1 minuter. 1 minuts vila mellan varje intervall. Totalt 21 minuters intervalltid. Vid Hammarsjön.
15/3: 5 x (2-1-1) minuter. Fem set med en två-minutare och två en-minutare. 1 min vila mellan varje intervall. Totalt 20 min intervalltid. I Tivoliparken.
22/3: Vågen. 7 x (2-1) minuter. 1 minuts vila mellan varje intervall. Totalt 21 minuters intervalltid. Vid Hammarsjön.
29/3: Varierad stege. 3-2-1-1-2-3-3-2-1 plus 2x1 minut. 1 minuts vila mellan varje intervall. Totalt 20 minuters intervalltid. I Tivoliparken.

Februari 2017:  (Plats anges nedan. Lite kortare intervaller i slutet av månaden som uppladdning inför Åhus TrailRun 4 mars). 
1/2: 10 x 2 minuter. En minuts vila. Totalt 20 minuter. Krafter ska finnas kvar även till nian och tian. Tivoliparken.
8/2: 15 x 1 minut. En minuts vila. Totalt 15 minuter. Samma här,ingen "tungslips" vid fjorton och femton. Hammarsjön.
15/2: 6 x 2 minuter plus 6 x1 minuter plus 6 x 30 sekunder. En minuts vila första tolv. Trettio sekunder på sista sex. Tivoliparken.
22/2: Mustafa Mohamed-intervaller 6 x (75-60-45 sekunder). En minuts vila.Hammarsjön.

Januari 2017:  (Varierande platser, se nedan).
4/1: 2-3-2-3-2-3-2-3 plus 1+1. 1 minuts vila mellan varje intervall. Totalt 20 minuter. Lite tuffare kanske,men julskinkan måste ju bort. I Tivoliparken
11/1: 3 x (3-2-1-1 minuter). En minuts vila. Totalt 21 minuter. Hammarsjön
18/1: 4 x (2-2-1 minuter). En minuts vila. Totalt 20 minuter. Tivoliparken
25/1: 5 x 2 minuter plus 10 x 1 minut. Totalt 20 minuter. En minuts vila.Hammarsjön


December 2016:  (Alla onsdagar i Tivoliparken, men vi startar som vanligt vid ICA Maxi kl 18:30).
7/12: Pyramiden. 1-1-1-2-2-2-3-2-2-2-1-1-1 minuter. 1 minuts vila mellan varje intervall. Totalt 21 minuters intervalltid.
14/12: 6 x 2 minuter plus 6 x 1 minut plus avslutande 6 x 30 sekunder. 1 minuts vila på de första tolv. 30 sekunder på de sista sex. Totalt 21 minuters intervalltid.
21/12: Varierad stege. 3-2-1-1-2-3-3-2-1 plus 2x1 minut. 1 minuts vila mellan varje intervall. Totalt 20 minuters intervalltid.
28/12: 2-2-1 minuter x fyra set. 1 minuts vila mellan varje intervall. Totalt 20 minuters intervalltid.

November 2016: (Alla onsdagar i Tivoliparken, men vi startar som vanligt vid ICA Maxi kl 18:30).
2/11: "Nedförstrappan". 3 x (3-2-1) minuter + 2x1 minut. Först 3 st likadana set och därefter avslutar vi med 2 st 1minutsintervaller. 1 minuts vila mellan varje intervall. 20 minuters intervalltid. .
9/11: Vågen. 7 x (2-1) minuter. 1 minuts vila mellan varje intervall. Totalt 21 minuters intervalltid.
16/11: 10 x 2 minuter med 1 minuts vila mellan varje intervall. Totalt 20 minuters intervalltid.
23/11: 5 x (2-1-1) minuter. Fem set med en två-minutare och två en-minutare. 1 minuts vila mellan varje intervall. Totalt 20 minuters intervalltid.
30/11: 5 x 2 minuter plus 10 x 1 minut. 1 minuts vila mellan varje intervall. Totalt 20 minuters intervalltid.



KRISTIANSTAD LÖPARGRUPP

Att vara medlem i Kristianstad Löpargrupp innebär inte bara gratis löpträning med likasinnade. Med ditt personliga medlemskort har du nämligen dessutom en rad olika förmåner. Nedan finner Du en förteckning över dessa. Hur Du blir medlem och hur du går tillväga för att få ditt medlemskort kan Du läsa om HÄR.



PanlogoLöpare från Pan-Kristianstad ställer varje vecka upp ideellt som instruktörer på onsdagarnas intervallträning. Har du träningsrelaterade frågor är du alltid välkommen att fråga oss om tips och råd.

Fr.o.m. 2015 är Pan-Kristianstad inte bara en orienteringsklubb, utan även en löparklubb. För mer information om vår verksamhet, besök vår hemsida www.pan-kristianstad.nu


okq8 150x58
Välkommen till OKQ8 i Kristianstad! Visa upp ditt medlemskort från Kristianstad Löpargrupp och du har följande rabatter hos oss:
* 15% rabatt på hyrsläp
* 10% rabatt på hyra av bil, minibuss eller lastbil.
Ni hittar oss på Karlsgatan 11, på Långebro i Kristianstad.  /OKQ8 Kristianstad


SportringenPå Sportringen hjälper vi dig att hitta rätt skor för dina fötter och behov. Vi erbjuder dig som medlem i Kristianstad Löpargrupp 10 % rabatt på alla jogging-, walking- och cykelskor (ordinarie priser) och även 10% rabatt på ovanstående skor med kampanj-/annonspris. Utöver ovanstående rabatter, kommer du via mejl också få olika specialerbjudanden, särskilt riktade till Dig som medlem i Kristianstad Löpargrupp. Välkommen till oss i citybutiken eller ute på Härlöv! /Sportringen Kristianstad


C4 Friskvård logo nyFörbättra din prestation och dina resultat?
  Vi på C4 Friskvård arbetar med olika terapiformer som t.ex. Massageterapi, Laserterapi (skador, inflammationer och smärta), Fysioterapi och idrottsmedicin/rehab.
  Som medlem i Kristianstad Löpargrupp får Du 10% rabatt på alla våra behandlingar (enskild behandling kan dock aldrig understiga 440 kr). Gilla vår Facebook-sida för att ta del av våra
erbjudanden till dig i löpargruppen.
   Förutom på behandlingar får du minst 20% rabatt på hela vårt produktsortiment (muskelsalvor, stöd & värmeskydd (bl.a. McDavid), kinesiologitejp, kosttillskott mm. - Välkommen att boka tid hos oss!    /C4 Friskvård

ICA Maxi ny 150x73Välkommen till Maxi och Kristianstad Löpargrupps träningskväll varje onsdag kl 18:30! Härifrån utgår vi alltid och inleder onsdagspassen med gemensam uppvärmning och löpskolningsövningar. - Ta tillfället i akt och kombinera veckohandlingen med ett härligt träningspass tillsammans med löpargruppen!  Välkommen!  /Maxi Kristianstad
Friskis Svettis 150x150Komplettera din löpträning med alternativ träning på Friskis & Svettis! Vill du utveckla din löpning ytterligare, så erbjuder F&S möjligheter som personlig tränare och löpning i "small group".
Som ny medlem i Kristianstad Löpargrupp bjuder Friskis & Svettis dig på en gratisträning (värde 100 kr). Denna fribiljett ingår i det lilla "start-kit" som du får när du besöker en onsdagträning första gången. Välkommen och testa på!  /Friskis & Svettis

Kagans rund pngHjärsås Buss & Taxi är samarbetspartner till Kristianstad Löpargrupp och arrangerade bl.a. en uppskattad resa till Lidingöloppet 2015. Hjärsås Buss arrangerar även en mängd andra resor inom Sverige och ner i Europa.

Anlitas av många företag, idrottsklubbar, privata sällskap, PRO-föreningar etc. och erbjuder helhetslösningar såsom boka hotell, mat, fika, ordna biljetter etc.

Kontakt

Fäladsgatan 6
291 59 Kristianstad
epost: kansli(at)pan-kristianstad.nu
tel.: 044-12 96 35